Vilkår og betingelser

Forbrugerrettighedsforskrifterne (Oplysninger, Annullering og Yderligere Gebyrer) fra 2013 dikterer, at op til 14 dage efter modtagelse af dine varer kan du i de fleste tilfælde ombestemme dig og få en fuld refundering.

Forbrugerrettighedsloven fra 2015 dikterer, at produkter skal være som beskrevet, egnet til formålet og af tilfredsstillende kvalitet. I løbet af produktets forventede levetid har du ret til følgende:

- op til 30 dage: Hvis dine produkter er defekte, kan du få en refundering
- op til seks måneder: Hvis de ikke kan repareres eller erstattes, er du i de fleste tilfælde berettiget til en fuld refundering
- op til seks år: Hvis produkterne ikke holder en rimelig levetid, kan du være berettiget til en delrefundering.

Direktiv 1999/44/EF dækker produkter købt i EU og giver alle EU-forbrugere ret til en minimumsgaranti på 2 år, hvilket indebærer, at vi skal reparere dit produkt uden beregning, erstatte det eller give dig en refundering uden nogen omkostninger for dig. Dette inkluderer forsendelsesomkostninger. Vi kan dog ønske at undersøge produktet for at fastslå, om det var defekt, da du købte den. I så fald skal du muligvis betale for at returnere produktet og bede om at få refunderet forsendelsesomkostningerne, hvis vi finder frem til, at produktet var defekt på købstidspunktet.

Direktiv 1999/44/EF gælder kun for materielle defekter, der allerede eksisterede, da du modtog produktet, og den 2-årige periode begynder på den dag, du overtog ejerskabet af produktet. Inden for de første 6 måneder efter købet har du ret til at bede om, at produkterne bliver repareret eller erstattet uden beregning. Efter denne 6-måneders periode og inden for 2 år efter levering af produktet er du stadig beskyttet mod defekte produkter, hvis du kan bevise, at det skyldes en mangel på leveringstidspunktet.

Hvis der har været èn mislykket reparation eller udskiftning eller begge reparationer eller udskiftninger er umulige eller uforholdsmæssige, eller reparationen eller udskiftningen ikke er blevet udført inden for rimelig tid eller uden at forårsage betydelig ulempe, vil en prisnedsættelse eller endelig ret til afvisning blive tilgængelig. Hvis dette sker inden for de første 6 måneder efter købet, kan du bede om at:

- Behold produkterne og få en prisnedsættelse på et fremtidigt køb;
- Behold produkterne og modtag en delvis refundering; og
- Ophæv købet og modtag fuld refundering

Dette er en opsummering af nogle af dine primære rettigheder. For detaljerede oplysninger fra Citizens Advice besøg venligst www.citizensadvice.org.uk eller ring til 03454 04 05 06.

Oplysningerne i denne opsummering giver dig et overblik over nogle af dine primære rettigheder. Den skal ikke ses som en erstatning for købsaftalen nedenfor, som du bør læse omhyggeligt.

Denne købsaftale fastlægger:
Dine juridiske rettigheder og ansvar;
Vores juridiske rettigheder og ansvar; og
Visse nøgleoplysninger krævet ved lov.

 

Artikel 1: Definitioner

'Vi', 'os' eller 'vores' refererer til COMFORT CLICK LTD; og 'Du', 'dig' eller 'din' refererer til personen, der bruger vores hjemmeside til at købe produkter hos os.

 

Artikel 2: Hvem vi er


Vi er registreret i England og Wales under selskabsnummer: 05614133.
Vi har hovedkvarter på følgende adresse: 106 Lower Addiscombe Road, Croydon, CR0 6AD, Storbritannien.


Vores momsnummer er: GB887819940.
E-mail: info@mysmilewhitening.com


Artikel 3: Indledning


1. Hvis du køber produkter fra vores hjemmeside mysmilewhitening.com, accepterer du at være juridisk bundet af denne købsaftale.


2. Du må kun købe produkter fra vores hjemmeside til ikke-erhvervsmæssige formål.


3. Når du køber produkter, accepterer du også at være juridisk bundet af:

- Vores vilkår og betingelser samt eventuelle dokumenter, der henvises til i dem.


- Yderligere betingelser, der kan tilføje eller erstatte nogle dele af denne købsaftale. Dette kan ske af sikkerheds-, juridiske eller reguleringsmæssige årsager. Vi kontakter dig og giver en uges varsel, hvis vi har til hensigt at gøre dette. Du kan ophæve denne købsaftale når som helst ved at give en uges varsel, hvis vi informerer dig om, at yderligere betingelser gælder.


- Specifikke betingelser, der gælder for visse produkter. Hvis du vil se disse specifikke betingelser, bedes du navigere til den relevante produktside.


- Alle disse dokumenter udgør en del af denne købsaftale, som om de var gengivet fuldt ud her.

 

Artikel 4: Oplysninger til dig


1. Ifølge loven om Forbrugerrettighedsforskrifterne (Oplysninger, Annullering og Yderligere Gebyrer) fra 2013 skal vi give dig visse oplysninger, før der indgås en juridisk bindende købsaftale mellem dig og os. Hvis du vil se disse oplysninger, bedes du læse ordrebekræftelsen (se artikel 5 punkt 4) og kontakte os ved at bruge oplysningerne på denne side.


2. De oplysninger, som vi giver dig i henhold til loven, udgør en del af denne købsaftale (som om de var gengivet fuldt ud her).


3. Hvis vi er nødt til at ændre nogle oplysninger, efter der er indgået en juridisk bindende købsaftale mellem dig og os, kan vi kun gøre dette, hvis du accepterer det.

 

Artikel 5: Køb af produkter fra os


1. Nedenfor beskriver vi, hvordan der indgås en juridisk bindende købsaftale mellem dig og os.

2. Du afgiver en ordre hos os på vores hjemmeside. Læs og tjek venligst din ordre grundigt, inden du bekræfter dit køb. Ved fejl eller mangler skal du kontakte vores kundeservice (kontakt os venligst ved at bruge kontaktoplysningerne øverst på denne side).

3. Når du afgiver din ordre hos os, bekræfter vi den ved at sende dig en mail. Denne bekræftelse betyder dog ikke nødvendigvis, at din ordre er blevet accepteret.

4. Vi kan kontakte dig for at informere dig om, at vi ikke accepterer din ordre. Dette sker normalt af følgende årsager: Produkterne er ikke lager, vi kan ikke godkende din betaling, du har ikke tilladelse til at købe produkter fra os, vi har ikke tilladelse til at sælge produkter til dig, du har bestilt for mange produkter, eller der har været en fejl i prissætningen eller beskrivelsen af produkter.

5. Vi sender dig en ordrebekræftelse, så snart din ordre er accepteret af os. På dette tidspunkt vil der være en juridisk bindende købsaftale mellem dig og os, og sender produkterne til dig.

6. Hvis du er under 18 år, kan det ske, at du ikke kan købe visse produkter på vores hjemmeside, da du er for ung. Disse oplysninger fremgår på de enkelte produktsider.

 

Artikel 6: Forudbestilling af produkter

 

1. Forudbestillinger skal betales på forhånd ved checkout.

2. Forudbestillinger sendes så snart, at produktet kommer på lager. Vi kan ikke give en estimeret leveringsdato eller garantere en leveringsdato ved købstidspunktet.

3. Hvis du ikke har lyst til at vente, bør du ikke forudbestille produkter hos mysmile.

4. Vi gør opmærksom på, at hvis du afgiver en ordre, der indeholder både produkter på lager og forudbestillingsprodukter, sender vi ikke din ordre, før alle produkter er på lager.

5. Ved at forudbestille produkter hos osaccepterer du ovenstående vilkår og betingelser.

 

Artikel 7: Fortrydelsesret

 

1. Du har ret til at ophæve denne købsaftale uden grund inden for 14 dage efter leveringstidspunktet.

2. Fortrydelsesperioden udløber 14 dage efter leveringsdagen.

3. For at udøve din fortrydelselsret skal du kontakte os på skrift med din beslutning om at ophæve denne købsaftale (det kan f.eks. være via brev, fax eller e-mail). Du kan bruge nedenstående skabelon som fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.

 

Fortrydelsesformular

 

Til mysmilewhitening.com

Comfort Click Ltd 106

Lower Addiscombe Rd

Croydon CR0 6AD

United Kingdom

E-mail: info@mysmilewhitening.com

Jeg/Vi [] meddeler herved, at jeg/vi [] annullerer min/vores [] købsaftale om salg af følgende varer []/ydelse af følgende tjeneste []

Bestilt den []/modtaget den []

Forbrugerens navn(e)

Forbrugerens adresse(r)

Forbrugerens underskrift(er) (kun hvis denne formular er skrevet på papir)

Dato

*[] Slet det ikke relevante For at overholde annulleringsfristen er det tilstrækkeligt, at du sender din besked om ophævelse af købsaftalen, inden annulleringsperioden er udløbet.

 

Artikel 8: Effekter af fortrydelse

 

1. Hvis du ophæver denne købsaftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtagen de ekstra omkostninger, der opstår, hvis du har valgt en anden leveringsform end den mindst dyre form for standardlevering, som vi tilbyder).

2. Vi kan foretage et fradrag for værdiforringelse af de leverede produkter, hvis tabet skyldes dårlig håndtering fra dig.

3. Vi foretager tilbagebetalingen uden unødig forsinkelse og senest 4 dage efter den dag, vi har modtaget de returnerede produkter fra dig; eller (Hvis tidligere) 14 dage efter den dag, du giver bevis for, at du har returneret produkterne; eller

4. Hvis produktet ikke blev leveret 14 dage efter den dag, hvor vi blev informeret om din beslutning om at ophæve denne købsaftale.

5. Hvis du har modtaget produkter, afhenter vi enten produkterne eller beder dig sende produkterne tilbage eller udlevere dem til os uden unødig forsinkelse og i hvert fald senest 14 dage efter den dag, hvor du meddeler os, at du har ophævet denne købsaftale. Fristen er overholdt, hvis du sender produkterne tilbage, inden perioden på 14 dage er udløbet. I visse tilfælde betaler vi for omkostningerne ved returnering af produkterne (se dine juridiske rettigheder i henhold til Forbrugerrettighedsloven 2015, som også er kendt som 'statutory rights', som er beskrevet øverst i denne købsaftale). Du er kun ansvarlig for eventuel forringelse af produkternes værdi, der skyldes håndtering ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå produkternes art, egenskaber og funktion.

 

Artikel 9: Levering

 

1. Vi bruger DHL, Royal Mail og GLS til at leverer vores produkter. Du kan se dine leveringsmuligheder på siden "Levering og Emballage", inden du afgiver din ordre.

2. Den estimerede dato og tidsvindue for levering af varerne fremgår af bekræftelses-e-mailen (se klausul 3.2.3). Dette afhænger af den leveringsmulighed, du som kunde vælger. Dette kan variere fra næstedags levering til 6 hverdage.

3. Hvis der sker noget, der er uden for vores kontrol, og som påvirker den estimerede leveringsdato, giver vi dig en revideret estimeret leveringsdato for produkterne.

4. Levering af produkterne er sket, når vi leverer dem til den adresse, du har angivet til os.

5. Vi kan ikke levere produkterne, hvis vi ikke kan identificere dig korrekt. Vores chauffør kan kræve at se en form for ID (pas eller kørekort).

6. Medmindre du og vi aftaler andet, hvis vi ikke kan levere dine produkter inden for 30 dage, kontakter vi dig, annullerer din ordre og igangsætter en refundering.

7. Hvis der ikke er nogen til at tage imod leveringen, bedes du kontakte os ved at bruge kontaktoplysningerne øverst på denne side.

8. Du overtager ansvaret for produkterne, så snart leveringen er afsluttet.

9. Vi kan levere dine produkterne over flere omgange. Hvis du vil se, om dine produkter kan leveres på denne måde, gå til den relevante side på vores hjemmeside.

 

Artikel 10: Betaling

 

1. Vi tager imod kreditkort, betalingskort og betalinger i rater eller efter 30 dage senere via Klarna. Vi tager ikke imod checks.

2. Vi opkræver først betalingen på dit kreditkort eller betalingskort, når produkterne er sendt.

3. Alle betalinger med kreditkort eller betalingskort skal godkendes af den relevante kortudsteder.

4. Hvis vi ikke har modtaget din betaling, og du allerede har modtaget produkterne, skal du: Betale for produkterne inden for 3 dage; eller returnere dem til os så hurtigt som muligt. Hvis det sker, må du ikke åbne produkterne, og du skal beholde produkterne i din besiddelse, passe på dem (inklusiv at sikre, at du passer på eventuelle instruktioner eller manualer, der følger med produkterne), og du må ikke bruge dem, før du returnerer dem til os.

5. Hvis du ikke returnerer ubetalte produkter, kan vi afhente produkterne hos dig på din bekostning. Vi vil forsøge at kontakte dig for at informere dig om, hvis vi har til hensigt at gøre dette.

6. Intet i denne klausul påvirker dine lovmæssige rettigheder til at annullere købsaftalen i løbet af "karensperioden" i henhold til artikel 7 og 8.

7. Prisen på produkterne:

- Er i britiske pund sterling (£)(GBP) og andre europæiske og globale valutaer;

- Inkluderer moms til den gældende sats; og

- Inkluderer ikke omkostningerne ved at levere produkterne.

 

Artikel 11: Produkter

 

1. Forbrugerrettighedsloven fra 2015 giver dig visse juridiske rettigheder (også kendt som 'lovgivningsmæssige rettigheder'), f.eks. at produkterne er af tilfredsstillende kvalitet, er egnet til formålet, svarer til beskrivelsen, prøven eller modellen, og er korrekt installeret (hvis vi installerer produkter).

2. Vi skal give dig varer, der overholder dine juridiske rettigheder.

3. Produktemballagen kan være anderledes end vist på vores hjemmeside.

4. Selvom vi prøver at sikre, at: Alle vægte, størrelser og målinger, der er angivet i kataloget, er så nøjagtige som muligt, kan der være en lille forskel i sådanne vægte, størrelser og målinger. Farverne på vores produkter gengives så nøjagtigt som muligt på vores hjemmeside, men de faktiske farver, du ser ved leveringen, kan variere en smule.

5. Eventuelle varer, der sælges: Til nedsatte priser; Som restparti; og som sub-standard; vil blive identificeret og solgt som sådan. Kontroller venligst, om de er af tilfredsstillende kvalitet til deres tilsigtede brug.

6. Hvis vi ikke kan levere specifikke produkter, kan vi være nødt til at erstatte dem med alternative produkter af samme eller bedre standard og værdi. I så fald: Kontakter vi dig for at oplyse, at vi har til hensigt at gøre dette, men dette er muligvis ikke altid muligt; og du kan nægte at acceptere sådanne erstatninger, i hvilket tilfælde vi vil tilbyde dig en refundering eller en erstatning og informere dig om, hvor længe et sådant tilbud gælder.

 

Artikel 12: Defekte produkter

 

1. Dine juridiske rettigheder i henhold til Forbrugerrettighedsloven fra 2015 (også kendt som 'lovgivningsmæssige rettigheder'), er angivet øverst i denne købsaftale. De udgør en opsummering af nogle af dine primære rettigheder. For mere detaljeret information om dine rettigheder og hvad du kan forvente af os, bedes du: Kontakte os ved hjælp af kontaktoplysningerne øverst på denne side; eller besøge Citizens Advice hjemmeside: www.citizensadvice.org.uk eller ringe til 03454 04 05 06.

2. Intet i denne købsaftale påvirker dine juridiske rettigheder i henhold til Forbrugerrettighedsloven fra 2015 (også kendt som 'lovgivningsmæssige rettigheder'). Du kan også have andre rettigheder i henhold til loven.

3. Kontakt os venligst ved hjælp af kontaktoplysningerne øverst på denne side, hvis du ønsker: At vi reparerer produkterne; At vi erstatter produkterne; En prisreduktion; og En refundering.

 

Artikel 13: Ophævelse af købsaftale

 

Hvis denne købsaftale ophæves, påvirker det ikke vores ret til at modtage eventuelle penge, som du skylder os i henhold til denne købsaftale.

 

Artikel 14: Begrænsninger af vores ansvar over for dig

 

Bortset fra ethvert lovbestemt ansvar, som vi ikke kan udelukke i henhold til loven (såsom død eller personskade), er vi ikke lovligt ansvarlige for: Tab, som ikke var forudsigelige for dig og os, da købsaftalen blev oprettet, og som ikke blev forårsaget af nogen overtrædelse fra vores side; forretningsmæssige tab og tab for ikke-forbrugere.

 

Artikel 15: Tvister

 

1. Vi vil forsøge at løse eventuelle tvister med dig hurtigt og effektivt.

2. Hvis du er utilfreds med: Produkterne; Vores service over for dig; og ethvert andet spørgsmål; bedes du kontakte os hurtigt muligt.

3. Hvis du og vi ikke kan løse en tvist ved at bruge vores interne klagebehandlingsprocedure, vil vi: Give dig besked om, at vi ikke kan løse tvisten med dig; og du kan indgive en klage til Forbrugerombudsmanden. Du behøver ikke endelig bekræftelse fra os hvis der er gået mere end 8 uger siden, du indgav din klage til os, og du og vi stadig ikke kan komme til enighed.

4. Hvis du ønsker at indlede retssager, vil de relevante domstole i Storbritannien have eksklusiv jurisdiktion i forbindelse med denne købsaftale.

5. Relevant britisk lovgivning vil finde anvendelse på denne købsaftale.


Artikel 16: Rettigheder for tredjeparter

 

Ingen andre end en part i denne købsaftale har ret til at håndhæve betingelse i denne købsaftale.

 

Artikel 17: Vilkår og betingelser for konkurrencer

 

Følgende vilkår og betingelser for konkurrencer gælder for alle konkurrencer arrangeret af mysmile. Ved at deltage i konkurrencen accepterer du disse generelle vilkår og betingelser for den pågældende konkurrence.

Du kan deltage i konkurrencen, hvis du er over 18 år, og mysmile forbeholder sig retten til at kontrollere og ekskludere deltagere under 18 år. Deltagelse i konkurrencer er gratis, medmindre andet er angivet, og hver person kan kun deltage én gang. Forsøg på snyd, falske navne og/eller adresser kan føre til udelukkelse fra konkurrencen.

mysmile kontakter alle vindere direkte, og medarbejdere hos mysmile må ikke deltage i konkurrencerne. Ved at deltage i vores konkurrencer giver du også samtykke til, at mysmile sender dig serviceemails såsom en påmindelse om, at du har efterladt din varekurv, samt e-mails vedrørende produkter, du har vist interesse for på vores hjemmeside. Vi bruger også dine data til målrettet markedsføring.

Vores konkurrencer er ikke betinget af køb, og ved at deltage giver du automatisk dit samtykke til, at vi sender dig nyhedsbreve til den registrerede e-mailadresse.

Du kan til enhver tid afmelde dig disse nyhedsbreve og/eller serviceemails via vores afmeldingsproces på vores hjemmeside eller ved at kontakte vores kundeservice.